جدی 17, 1398 18:39 Asia/Kabul
  • تاکید حزب الله عراق بر خروج نظامی آمریکا از غرب آسیا

سخنگوی حزب‌الله عراق گفت: خروج نظامی آمریکا از غرب آسیا، منطقه را به نفع محور مقاومت تغییر خواهد داد.

«محمد محیی» سخنگوی گردان‌های حزب‌ الله عراق در گفت وگو با "وبگاه النشره" افزود: آمریکا از سال 2003 تاکنون توطئه های مختلفی ضد محور مقاومت از جمله در عراق انجام داد، اما پس از شکست گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، این رویارویی به درگیری مستقیم تبدیل شد.
سخنگوی حزب‌ الله عراق با بیان اینکه آمریکا، عراق را به میدان درگیری تبدیل کرده است، تاکید کرد: واشنگتن تلاش دارد با آن چیزی که نامش را "نفوذ ایران" می داند، با الحشد الشعبی و مقاومت عراق مقابله کند.
«محمد محیی» با اشاره به سخنان سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و اینکه تمامی گروههای مقاومت پاسخ جنایت ترور سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» را خواهند داد، گفت: دبیرکل حزب الله لبنان  به طور واضح مقابله بی سابقه با دشمن را ترسیم می‌کرد. 
سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که بامداد روز جمعه (سوم ژانویه) به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود، به همراه «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و 8 نفر دیگر در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد عراق، به شهادت رسید.

کلیدواژه