دلو 06, 1398 14:18 Asia/Kabul
  • ارتش سوریه در آستانه فتح آخرین پایگاه تروریست ها
    ارتش سوریه در آستانه فتح آخرین پایگاه تروریست ها

ارتش سوریه با کنترل آزاد راه بین المللی ادلب(شمال غرب سوریه)، به یک کیلومتری حومه جنوبی این شهر رسیدند.

به گزارش روز یکشنبه شبکه المیادین لبنان، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت پس از باز پس گیری روستای "معر شمشه " و کنترل مسیر منتهی به "خان السبل"  در آزاد راه بین المللی، به یک کیلومتری منطقه راهبردی "معره النعمان" حومه جنوبی ادلب رسیدند.

یگان‌های ارتش سوریه در روند پیشروی‌های خود همچنین مواضع گروه تروریستی جبهه النصره را بویژه در روستای "تقانه" ، یکی از بزرگترین مناطق استقرار عناصر مسلح وابسته به گروه‌های تروریستی همپیمان با جبهه النصره در حومه جنوبی ادلب، هدف قرار دادند.

یگان های ارتش سوریه همچنین توانستند با دفع هجوم تروریست های جبهه النصره بر محور "التَح - ابوجریف و سمکه"، روستاهای سمکه ، التَح   و دیر شرقی را در حومه جنوب شرقی ادلب به تسلط خود در آورند.

ارتش سوریه موفق شد در این عملیات خسارات جانی و مالی فراوانی بر تروریست های جبهه النصره وارد کند.

ارتش سوریه از چندی پیش در واکنش به اقدام تروریست‌ها در نقض مکرر آتش‌بس دراستان "ادلب"، عملیات نظامی در این منطقه  را آغاز کرد و تاکنون توانست بخشهایی از این استان را به کنترل خود درآورد.

استان "ادلب" آخرین پایگاه گروه‌های تروریستی در سوریه است که با آزادسازی این استان و بخش‌هایی از غرب "حلب" و شرق "لاذقیه" ، حضور تروریسم در این کشور برچیده خواهد شد.

 

کلیدواژه