دلو 27, 1398 14:20 Asia/Kabul
  • حماس: عربستان، شریک آمریکا برای نابودی مسئله فلسطین است
    حماس: عربستان، شریک آمریکا برای نابودی مسئله فلسطین است

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، اظهارات وزیر مشاور در امور خارجه عربستان درباره وجود نقاط مثبت در طرح معامله قرن را نشانه همکاری ریاض با آمریکا برای نابودی مسئله فلسطین دانست.

«عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان پنجشنبه گذشته در حاشیه سفرش به بخارست پایتخت رومانی مدعی شد: نقاط مثبتی در طرح آمریکایی معامله قرن وجود دارد که می‌تواند اساس مذاکره باشد.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری فارس، «حازم قاسم» سخنگوی حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد: اظهارات وزیر مشاور در امور خارجه دولت سعودی بر خلاف توافق کشورهای عربی در مخالفت با معامله قرن است.

سخنگوی حماس افزود: چنین اظهاراتی به رژیم اشغالگر اسرائیل و دولت آمریکا برای پیشبرد معامله قرن کمک می‌کند تا همچنان حقوق عادلانه ملت فلسطین را انکار کنند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا 28 ژانویه از طرح نژادپرستانه معامله قرن رونمایی کرد.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، واگذاری 30 درصد از کرانه باختری رود اردن به اسرائیل، مخالفت با بازگشت آوارگان فلسطینی به کشورشان و خلع سلاح کامل فلسطین از مهمترین مفاد این طرح ننگین است.

مقام سعودی در حالی از معامله قرن دفاع می‌کند که فلسطینی‌ها به عنوان اصلی‌ترین طرف این طرح، آن را رد کرده‌اند و رونمایی از این طرح نژادپرستانه با اعتراض تمامی گروه‌های فلسطینی همراه بوده است.

 

کلیدواژه