دلو 28, 1398 09:46 Asia/Kabul
  • استفاده هواپیما‌های رژیم صهیونیستی از آسمان سودان

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرد، هواپیما‌های تجاری این رژیم شروع به پرواز بر فراز سودان کرده اند.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، "بنیامین نتانیاهو" اظهار داشت، برای نخستین بار روز شنبه یک هواپیمای تجاری اسرائیلی از حریم هوایی سودان عبور کرده است.

نتانیاهو این اقدام را نتیجه دیدار این ماه خود با "عبدالفتاح البرهان"، رئیس شورای حاکمیتی سودان دانست و افزود: رژیم صهیونیستی در حال حاضر به سرعت در حال عادی سازی روابط با سودان است.

"بنیامین نتانیاهو" روز دوشنبه 3 فوریه/14دلو در کشور اوگاندا، با "عبدالفتاح البرهان" رئیس شورای حاکمیتی سودان دیدار کرد.

این دیدار موجی از محکومیت‌ها و اعتراضات را در سودان موجب شده است.

در همین راستا؛ جمعی از وکلای سودانی، علیه "عبدالفتاح البرهان" به دلیل دیدارش با نخست وزیر رژیم صهیونیستی پرونده جنایی تشکیل داده‌اند.

حزب کنگره مردمی سودان نیز  در بیانیه‌ای دیدار "عبدالفتاح البرهان" رئیس شورای حاکمیتی این کشور با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی را آبروریزی برای سودان توصیف کرد.

حزب کنگره مردمی سودان با بیان اینکه این دیدار موجب بدنامی کشور سودان و مواضع شرافتمندانه‌ مردم این کشور در دفاع از مردم فلسطین شده است از شورای انتقالی سودان خواست فورا از "البرهان" اعلام برائت کند.

در ماه‌های اخیر رژیم اشغالگر قدس تلاش فراوانی کرده روابطش با کشورهای آفریقایی را هرچه بیشتر گسترش دهد.

در همین راستا؛ این رژیم اخیراً اعلام کرد، حدود 700 میلیون دلار بودجه برای افزایش صادرات شرکت‌های صهیونیستی به قاره آفریقا اختصاص داده است.

کشورهای آفریقایی دارای ذخایر قابل توجه نفتی و معدنی  به ویژه الماس، اورانیوم و طلا هستند که این مساله باعث توجه بیشتر صهیونیست ها برای غارت ثروت‌های طبیعی کشورهای آفریقایی شده است.

کلیدواژه