حوت 07, 1398 18:15 Asia/Kabul
  • ارتش سوریه : عمق امن تروریست‌ها در جنوب ادلب آزاد شد
    ارتش سوریه : عمق امن تروریست‌ها در جنوب ادلب آزاد شد

ستاد کل ارتش سوریه در بیانیه‌ ای با تشریح دستاوردهای میدانی خود، بر تداوم عملیات‌ علیه تروریست‌ها تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در این بیانیه آمده است سربازان سوری طی روزهای گذشته توانستند شهرکها، روستاها و ارتفاعات مهمی را آزاد کنند که «کفرنبل، کفر سجنة، الشیخ مصطفى، حاس، معرة حرمة، دیر سنبل، الدار الکبیرة، حزارین و آثار شنشراح» بخشی از این مناطق است.

ارتش سوریه تأکید کرد، اهمیت آزادسازی این مناطق بدین سبب است که عمق امن تروریسم در جنوب ادلب و حلقه وصل ارتفاعات «شحشبو» و منطقه «سهل الغاب» است و ریفهای ادلب و حماه و ارتفاعات «جبل الزاویه» و «جبل الاربعین» را به سهل الغاب وصل می‌کند.

در همین حال، "قحطان الدمشقی"، یک سرکرده تروریست‌ها به شکست سخت این گروه‌ها در برابر ارتش سوریه اذعان کرد و همپیمانی روسیه و ایران با ارتش سوریه در عملیات ادلب را از جمله علل شکست این گروه‌ها دانست.

عملیات آزادسازی کامل استان های حلب و ادلب از اواسط دسامبر 2019 آغاز شد و ارتش سوریه توانسته است ۱۸۹۰ کیلومتر مربع را به کنترل خود در آورد. از این میان ۴۵۸ کیلومتر مربع سهم استان حلب و ۱۴۳۲ کیلومتر مربع نیز سهم استان ادلب است. تنها در ۶۰ ساعت گذشته، نیروهای ارتش و همپیمانان سوریه توانسته‌اند بیش از ۳۰ شهرک و روستا را در منطقه مهم «جبل الزاویه» آزاد کنند.

 

کلیدواژه