میزان 17, 1395 17:18 Asia/Kabul
  •  تاکید روسیه بر نابودی گروههای تروریستی در سوریه

وزیر امور خارجه روسیه بر نابودی تمامی گروههای تروریستی در سوریه تاکید کرد.

"سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه و "فرانک والتر اشتاین مایر" وزیر خارجه آلمان امروز شنبه در یک مذاکره تلفنی، اوضاع سوریه به ویژه شرایط کنونی حاکم بر حلب را به علت اقدام های گروه تروریستی جبهه النصره و همچنین راهکارهای تداوم آتش بس بررسی کردند.

به گزارش ایرنا، "سرگئی لاوروف" در این گفت وگوی تلفنی بر لزوم پایداری و گسترش آتش بس در سوریه تاکید کرد و گفت، همزمان باید با گروههای تروریستی مبارزه کرد.

لاوروف افزود، باید همه تلاش ها از سوی تمامی طرف ها برای پایان تهدیدهای تروریستی در خاک سوریه انجام گیرد و همزمان حل مسائل انسانی نیز در دستور کار قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، لاوروف و اشتاین مایر همچنین بر آمادگی کشورشان برای همکاری با "استفان دی میستورا" نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه برای اجرای برنامه مشارکت طرف های درگیر در زمینه تسهیل کمک رسانی به ساکنان منطقه حلب براساس مصوبه های شورای امنیت سازمان ملل و تصمیم های گروه بین المللی حامیان سوریه تاکید کردند.

مذاکرات آلمان و روسیه در حالی است که برلین پیرو سیاست های ضدسوری آمریکا بوده و مسکو نیز بارها از آمریکا در تعلل و خودداری از جدا کردن گروههای مسلح موسوم به معارضان میانه رو از گروههای تروریستی در سوریه انتقاد کرده است.

 

 

 

کلیدواژه