حوت 12, 1398 18:55 Asia/Kabul
  • بشار اسد: برخی کشورها به دنبال تحقق اهداف خود از طریق تروریست ها هستند
    بشار اسد: برخی کشورها به دنبال تحقق اهداف خود از طریق تروریست ها هستند

رئیس جمهوری سوریه با بیان اینکه جنایت تروریست ها همه کشورهای منطقه را تهدید می‌کند گفت: متاسفانه برخی کشورها در تلاشند تروریست‌ها را ابزاری برای تحقق اهداف خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «بشار اسد» امروز دوشنبه در دیدار «عبدالرحمن الاحیرش» معاون نخست وزیر لیبی در دمشق با اشاره به اینکه جنگ با تروریست تنها نبردی برای این دو کشور نیست افزود: سرنوشت منطقه را نبرد سوریه و لیبی در مواجهه با تروریست‌ها مشخص می کند.

رئیس جمهوری سوریه تصریح کرد، سیاست های دولت ترکیه مبتنی بر استفاده از تروریسم برای دستیابی به منافع سیاسی و بی ثبات کردن کل منطقه است.  

«بشار اسد» و «الاحیرش» همچنین درباره گسترش همکاری سوریه و لیبی و ازسرگیری فعالیت های دیپلماتیک و احیای روابط و عواملی که باعث پایداری دو کشور در مواجهه با تهدیدات می شود، گفت وگو کردند.  

«عبدالرحمن الاحیرش» معاون نخست وزیر لیبی روز یکشنبه نیز با «ولید معلم» وزیر خارجه سوریه دیدار و دو طرف بر ازسرگیری روابط دوجانبه و گسترش همکاری برای مقابله با تهدیدهای مشترک از جمله اقدامات ترکیه در نقض حاکمیت دو کشور تاکید کردند.

در روزهای اخیر تلاش های سوریه برای آزادسازی شهر «ادلب»، آخرین پایگاه تروریست های مورد حمایت ترکیه خشم آنکارا را در پی داشته است و درگیری های نظامی میان ترکیه و سوریه در استان ادلب را به بالاترین سطح خود رسانده است.

 

کلیدواژه