حوت 28, 1398 09:19 Asia/Kabul
  • پایگاه آمریکایی القائم در عراق تخلیه شد

ائتلاف به اصطلاح بین المللی ضد داعش تحت فرماندهی آمریکا سه شنبه شب اعلام کرد، پایگاه القائم در مرز عراق با سوریه را تخلیه کرده و مسئولیت آن را به نیرو‌های امنیتی عراق داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، ائتلاف آمریکایی در بیانیه ای مدعی شد به دلیل موفقیت هایش در نبرد علیه داعش دیگر نیازی به پایگاه  القائم در شهر مرزی القائم در استان الانبار غرب عراق نداشته و نیروها و تجهیزاتش را از این پایگاه به پایگاه های دیگر در عراق منتقل خواهد کرد.

احساسات ضد آمریکایی در عراق بعد از سلسله اقدامات خصمانه آمریکا علیه آن کشور و محور مقاومت به ویژه ترور ناجوانمردانه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و "ابومهدی المهندس" معاون سازمان بسیج مردمی عراق "حشد الشعبی" به شدت افزایش یافته است.

در پی ترور ناجوانمردانه سردار "سلیمانی" و "ابومهدی المهندس" توسط دولت تروریست‌ آمریکا در فرودگاه بغداد، نمایندگان پارلمان عراق روز یکشنبه 5 ژانویه/15جدی، طرح اخراج نیروهای آمریکایی از خاک عراق را تصویب کردند.

آمریکایی ها اما هنوز خاک عراق را ترک نکرده‌اند.

مردم، احزاب، گروه ها و مقامات عراقی مخالف حضور نظامیان آمریکایی درکشورشان هستند.

سردار "سلیمانی"، "ابومهدی المهندس" تعدادی از همرزمانشان بامداد جمعه سوم ژانویه 2020 (13جدی) در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد پایتخت عراق به شهادت رسیدند.

سردار "سلیمانی" به دعوت دولت عراق به این کشور سفر کرده بود.

بسیاری از کشورها، سازمان ها و گروها، این اقدام تروریستی آمریکا را محکوم کرده‌اند.

سردار "سلیمانی" و "ابومهدی المهندس" از چهره های برجسته مبارزه با گروه های تکفیری و تروریستی از جمله داعش در منطقه غرب آسیا بودند.

کلیدواژه