تست مثبت برخی از حجاج ترکیه پس از طی دوره قرنطینه
(last modified 1399-01-11T06:07:38+00:00 )
حمل 11, 1399 10:37 Asia/Kabul
  •  تست مثبت برخی از حجاج ترکیه پس از طی دوره قرنطینه

آزمایش کرونا شماری از عمره گزاران ترکیه پس از دوره قرنطینه در بازگشت از عربستان تایید شد.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری تسنیم، تعدادی از عمره گزاران ترک که پس از بازگشت از عربستان در قرنطینه 14 روزه به سر میبردند در روز آخر قرنطینه مورد آزمایش قرار گرفته و تست ویروس کرونای آنها مثبت اعلام شد.

پیش از این، مقامات ترکیه  با اشاره به کم کاری عربستان در عدم اطلاع رسانی درباره شیوع ویروس کرونا در این کشور، گفته بودند در بازگشت حجاج‌ این کشور متوجه شیوع ویروس کرونا شدند در حالیکه مقامات عربستان هیچ اطلاعی در این باره نداده بودند. 

اما خبر دیگر از ترکیه اینکه وزیر کشوراز اجرای قانون تردد پلاکهای زوج و فرد در خیابانهای استانبول، آنکارا و ازمیر خبر داد.

سلیمان سویلو با اشاره به افزایش کنترل و سخت گیریها در مبادی ورودی و خروجی شهرها ی ترکیه گفت: قانون تردد پلاکهای زوج و فرد در خیابانهای استانبول، آنکارا و ازمیر به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی افزود اگر احتیاج باشد برای سایر شهرها نیز به اجرا گذاشته می‌شود.

وزیر کشور ترکیه همچنین با بیان اینکه  بیش از 95 درصد مردم درخواست دولت برای در خانه ماندن را رعایت می‌کنند تصریح کرد اگر از وضعیت موجود کسی دچار سختی در معاش خود شود دولت نهادهایی را برای کمک به او دارد.

شمار مبتلایان قطعی به کووید 19 در ترکیه در مجموع به 9 هزار و 217 نفر رسید که از این تعداد، تاکنون 131 نفر جان باخته و تنها 105 نفر بهبود یافته‌اند.

کلیدواژه