حمل 11, 1399 17:43 Asia/Kabul
  • گسترده‌تر شدن حلقه شیوع کرونا در ترکیه

رسیدن شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ترکیه به مرز ۱۰ هزار نفر، مقامات سیاسی و بهداشتی این کشور را نگران کرده و تلاش برای تشویق مردم به ماندن در خانه‌ها ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گسترده‌تر شدن حلقه شیوع کرونا در ترکیه، داغترین موضوع روز دوشنبه رسانه‌ها، افکار عمومی و فضای مجازی این کشور است.

در همین حال، عبدالقادر سلوی از تحلیلگران روزنامه حریت که ارتباط نزدیکی با مقامات دولت و حزب عدالت و توسعه دارد، به تازگی اعلام کرده، شخصاً از معاون وزیر امور خارجه کسب اطلاع کرده که سفیر یکی از کشورهای خارجی در آنکارا به کرونا مبتلا شده و در حال حاضر در قرنطینه قرار گرفته است. او حاضر نشده نام سفیر و کشور را با رسانه‌ها در میان بگذارد.

فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در تازه‌ترین گزارش با عصبانیت ، آمار مبتلایان به ویروس کرونا و همچنین آمار افراد فوت شده را با رسانه‌ها و افکار عمومی در میان گذاشت.

بر اساس آمار رسمی، تاکنون 131 نفر از شهروندان ترکیه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. اما با توجه به این که آمار استانی اعلام نشده، هنوز مشخص نیست که بیشترین تلفات کرونا، مربوط به کدام مناطق و استانهای ترکیه است.

کوجا همچنین اعلام کرده که بر اساس گزارشهای دقیق، شمار کل مبتلایان به کرونا به 9 هزار و 217 نفر رسیده است.

وزیر بهداشت ترکیه خشم و عصبانیت خود را نسبت به اعلام آمارهای جعلی و ساختگی در فضای مجازی نشان داده و اعلام کرد: کسی حق ندارد با آمارهای جعلی و ساختگی به تشویش افکار عمومی دامن بزند. 

کلیدواژه