حمل 28, 1399 08:17 Asia/Kabul
  • تمدید مقررات منع آمد و شد در عراق تا آغاز ماه رمضان

شبکه "العراقیه" عراق چهارشنبه شب از تمدید مقررات منع آمد و شد در عراق تا آغاز ماه مبارک رمضان (25 آوریل) به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، ستاد مهار ویروس کرونا در عراق از 17 مارس/27حوت، مقررات منع رفت و آمد را برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این کشور اعمال و تاکنون چندین بار تمدید کرده است.

براساس آخرین آمار،‌ تاکنون 1415 نفر در عراق به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد 79 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

ویروس کرونا با نام رسمی "کووید- 19" اواخر سال گذشته میلادی (دسامبر 2019) در شهر "ووهان" Wuhan در استان "هوبئی" شرق چین مشاهده شد و اکنون علاوه بر 30 استان این کشور، به بیش از 200 کشور دیگر از جمله  آمریکا، بریتانیا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، فرانسه، ایتالیا، بریتانیا، ترکیه عربستان و امارات سرایت کرده است.

براساس آخرین آمار تاکنون بیش از 2 میلیون و 72 هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد حدود 508 هزار نفر بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شده اند. دستکم 133 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کلیدواژه