حمل 31, 1399 11:49 Asia/Kabul
  • شکست عملیات ائتلاف سعودی در استان‌های «مأرب‌» و «جوف» یمن
    شکست عملیات ائتلاف سعودی در استان‌های «مأرب‌» و «جوف» یمن

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با دفع حملات نیروهای ائتلاف سعودی در استان‌های «مأرب» و «جوف»، ده ها تن از آن‌ها را به هلاکت رساندند و زخمی کردند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا؛ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: نیروهای یمنی حمله نیروهای ائتلاف سعودی به شهرستان «مجزر» در استان «مأرب» و شهرستان «خب و الشعف» دراستان «جوف» را دفع  و تعدادی از خودروهای زرهی آنها را نیز منهدم کردند. 

«سریع» افزود: درشبانه روز گذشته، جنگنده های ائتلاف سعودی 33 نوبت مناطق مختلف یمن از جمله  استان های مأرب، جوف و صعده را هدف قرار داده اند.

این در حالیست که «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی 21 حمل از اعلام توافق آتش‌بس در یمن خبر داد و گفت ، این آتش‌بس ۲ هفته ادامه خواهد داشت و پس از آن نیز قابل تمدید است.

ائتلاف سعودی نه تنها دراین مدت به این آتش‌ بس پایبند نبوده بلکه حملات خود را به مناطق مختلف یمن  افزایش داده است.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

 

کلیدواژه