ثور 13, 1399 18:01 Asia/Kabul
  • میشل عون: اعتراض حق مردم لبنان است
    میشل عون: اعتراض حق مردم لبنان است

رئیس جمهوری لبنان تاکید کرد، اعتراض و آزادی بیان حق مردم این کشور است و نیروهای سیاسی با دوری از سوء استفاده از تظاهرات خیابانی، باید وفاداری خود را برای تغییرات مثبت و برخورد با فساد نشان دهند.

«میشل عون» رئیس جمهور لبنان روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری "اسپوتنیک" درباره اعتراض‌های خیابانی اخیر در لبنان گفت، این نگرانی وجود دارد که این اعتراض‌ها توسط برخی احزاب که از عملکرد جدی و قاطع دولت ناراضی هستند، مورد سوء استفاده قرار گیرد و اعتراض‌ها را تشدید کنند و به سمت خشونت و آشوب بکشانند.  

رئیس جمهوری لبنان ابراز امیدواری کرد، همه مقامات و احزاب کشور باید بدانند مردم لبنان در مواجهه با فساد و غارت اموال دولت و از بین رفتن فرصت‌های شغلی به شدت آسیب دیده‌اند و می خواهند تغییرات سریع و قابل لمس داشته باشند، اما نباید از دولت جدید توقع بیش از حد داشته باشیم. 

میشل عون در عین حال که بر آزادی تظاهرات و آزادی بیان تاکید داشت اعلام کرد، به هیچ کس اجازه نمی دهیم امنیت لبنان را زیر سوال ببرد و مخل آسایش و امنیت مردم شود. 

«حسن دیاب» نخست وزیر لبنان نیز تاکید کرد، سیاست‌های گذشته منجر به فروپاشی اقتصادی، مالی، اجتماعی و معیشتی مردم  لبنان شده است، بنابراین عجیب نیست که مردم به خیابان‌ها بیایند و اعتراض کنند؛ اما در این میان طرف یا طرف هایی درصدد تحریک مردم و تخریب وجهه این کشور هستند.

 

کلیدواژه