ثور 17, 1399 10:54 Asia/Kabul
  • نماینده پارلمان عراق اخراج سفیر آمریکا در بغداد را خواستار شد

نماینده ائتلاف"الفتح" در پارلمان عراق اتخاذ موضع میهن پرستانه و شجاعانه درخصوص اخراج سفیر آمریکا در بغداد را خواستار شد.

به گزارش شبکه خبری العالم، «حسن سالم» نماینده ائتلاف "الفتح" در پارلمان عراق سه‌شنبه شب در پاسخ به نامه منسوب به «متیو تولر» Matthew H. Tueller سفیر آمریکا در عراق نوشت، رهبران سیاسی و بویژه رهبران شیعه عراق باید با یکدیگر همسو باشند و اجازه دخالت در امور داخلی عراق را به آمریکا ندهند.  
سالم تاکید کرد، رهبران سیاسی عراق نباید حمایت دوباره آمریکایی‌ها از گروه تروریستی داعش برای انجام عملیات تروریستی ضد نیروهای امنیتی در استان‌های عراق را نادیده بگیرند. 
«نوری المالکی» نخست وزیر پیشین و رئیس ائتلاف "دولت قانون" در عراق  نیز با انتشار توئیتی به نامه منتسب به سفیر آمریکا در عراق پاسخ داد و اعلام کرد، کشورعراق دولت و مردمی دارد که خود منافع و مصلحت کشور و ملت را برآورد می‌کنند.
رسانه های عراقی روز سه شنبه متن نامه ای را منتسب به سفیر آمریکا در عراق منتشر کردند که در این نامه متیو تولر اعلام کرده است، اگر دولت عراق تشکیل نشود، آمریکا برای کمک به عراق در مواجهه با مشکلات آینده ، تمام کوشش خود را به کار می گیرد.
این ادعاها درحالی مطرح می شود که آمریکا با عقب نشینی از برخی پایگاه‌های خود در عراق به هسته‌های خفته داعش برای از سرگیری حملات خود چراغ سبز نشان داده و این گروه تروریستی حملاتی را در مناطق مختلف عراق انجام داده است.

کلیدواژه