ثور 18, 1399 14:57 Asia/Kabul
  • دیدار « زلمی خلیل زاد » با مذاکره کننده ارشد طالبان در قطر

« زلمی خلیل زاد»نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در دیدار با رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر درباره توافقنامه امضاء شده بین دو طرف ، گفتگو کرد.

به گزارش رادیو دری ، «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر امروز پنج شنبه از طریق توئیتر اعلام کرد،  «زلمی خلیل زاد» و هیات همراه وی  با «ملا عبدالغنی برادر»، مذاکره کننده ارشد گروه طالبان در دوحه قطر دیدار و درباره بن بست دراجرای توافقنامه  قطر گفتگو کرد .
سفر خلیل زاد به دوحه و دیدار با هیات سیاسی طالبان در حالی انجام گرفته است که این گروه آمریکا را به تخطی از توافقنامه  قطرو ادامه حملات  به طالبان  در افغانستان متهم کرده است .

خلیل زاد با سفر به دوحه قطر و سپس به هند و پاکستان ، تلاش می کند از شکست زودهنگام توافقنامه به اصطلاح صلح با طالبان جلوگیری کند .

" زلمی  خلیل زاد » صبح امروز پنج شنبه  سفر خود را به کشورهای قطر، هند و پاکستان آغاز کرده است .

کارشناسان مسایل سیاسی افغانستان براین باورند که امریکا قصد دارد از تصویب توافقنامه به اصطلاح صلح میان دولت کابل و طالبان در قطر به نفع خود بهره برداری سیاسی کند، اما تاکنون  ناکام مانده است .

این توافقنامه نه تنها شکست خورده است ،بلکه با چالش های زیادی مواجه شده  و  در تامین امنیت و پایان جنگ در افغانستان هیج تاثیری نداشته، بلکه ناامنی روز به روز در این کشور افزایش یافته است .

کلیدواژه