جوزا 01, 1399 10:01 Asia/Kabul
  • حماس: مقاومت با شهادت سردار سلیمانی متوقف نخواهد شد

عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: مقاومت با شهادت حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هرگز متوقف نخواهد شد و فلسطینی‌ها 72 سال است که با ویروسی به نام اسرائیل روبه رو هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «محمود الزهار» روز چهارشنبه در پیام ویدیوئی به مناسبت روز جهانی قدس، اشغالگری اسرائیل در کرانه باختری و قدس را علت شیوع کرونا در بین فلسطینیان دانست و از همه گروه‌های مقاومت و مسلمانان خواست برای ریشه کن کردن این رژیم با هم متحد شوند.

عضو ارشد حماس، با بیان اینکه مسئله فلسطین مربوط به یک نفر یا حزب نیست بلکه مربوط به فکر و عقیده است، از اقدام برخی از کشورها در راستای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت که «این گونه تلاش‌ها، عادی‌سازی نیست بلکه خیانت به اسلام است».

«محمود الزهار» از همه آزادگان جهان خواست برای آزادی فلسطین و رهایی از تبعیض و ناعدالتی و جنایت‌ها و توطئه‌های رژیم صهیونیستی تلاش کنند.

این عضو ارشد حماس روز جهانی قدس را رویدادی دانست که می‌تواند مسلمان‌ها و کشورهای عربی را با هم متحد کند.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎گذاری شده ‏است.

روز جهانی قدس امسال، 22 مه 2020 برابر با 28 رمضان 1441 هجری قمری است.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در همه کشورها و به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل، برنامه‌های روز جهانی قدس امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. 

کلیدواژه