جوزا 13, 1399 16:06 Asia/Kabul
  • شهادت بیش از ۳ هزار کودک فلسطینی از انتفاضه الأقصی تاکنون

وزارت اطلاع‌رسانی تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، از آغاز انتقاضه الاقصی در سپتامبر۲۰۰۰ تا پایان اکتبر ۲۰۱۹ سه هزار کودک فلسینی شهید و ده‌ها هزار کودک زخمی شدند.

به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، وزارت اطلاع‌رسانی تشکیلات خودگردان فلسطین  به مناسبت روز کودک فلسطینی با انتشار گزارشی تصریح کرد: از دسامبر ۲۰۱۶ نیز که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا قدس را پایتخت رژیم اسرائیل خواند تا پایان سال ۲۰۱۹ یکصد و ۱۴ کودک فلسطینی به شهادت رسیده‌ و هزاران نفر زخمی شدند.
براساس این گزارش، نظامیان رژیم صهیونیستی از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون ۴۷۵ کودک زیر ۱۸ سال و از ابتدای سال ۲۰۲۰  تا ماه مارس امسال ، ۲۶۴ کودک را  بازداشت کرده‌اند.
باشگاه "الاسیر" ویژه رسیدگی به امور اسیران و آزادگان فلسطینی نیز اعلام کرد، ۲۰۰ کودک فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی بازداشت هستند که ۹۵ درصد از آنان مورد شکنجه و آزار قرار می‌گیرند و از آنها  به زور اعتراف گرفته می شود.
بنا بر اعلام باشگاه "الاسیر"، از آغاز سال ۲۰۱۵ آمار بازداشت کودکان و نوجوانان فلسطینی توسط صهیونیستها بیشتر شده و به حدود ۲۰۰۰ هزار نفر در سال رسیده است.

کلیدواژه