میزان 21, 1395 15:35 Asia/Kabul
  • اظهارات نصرالله در روز عاشورا

دبیر کل حزب الله لبنان، کاهش حملات تروریستی در مناطق مختلف لبنان را نشان دهنده پیروزی‌ نیروهای مقاومت دانست.

حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان روز چهارشنبه در سخنرانی خود در جمع عزاداران حسینی در ضاحیه بیروت گفت: کاهش حجم انفجارها و حملات تروریستی در بخش های مختلف لبنان در سال جاری نشان دهنده موفقیت طرح های امنیتی نیروهای مقاومت و عجز تروریست ها در رویارویی با نیروهای ارتش و مقاومت لبنان است.

نصرالله درباره شکست عربستان در یمن هم گفت: این جنگ انگیزه سیاسی ندارد بلکه ناشی از کینه سعودیها علیه یمنی هاست.

دبیر کل حزب الله لبنان در بخش دیگر سخنانش، امنیت، ثبات و صلح داخلی لبنان را خط قرمز این کشور برشمرد و تاکید کرد: این مسائل مبنای سیاست، اقتصاد، انتخابات، ریاست جمهوری و حل بحران های معیشتی لبنان است.

سید حسن نصرالله حمایت از ارتش لبنان و دستگاه های امنیتی لبنان را به دور از هرگونه ملاحظات و خط کشی های سیاسی ضروری خواند و گفت: همکاری و هماهنگی ارتش، دستگاه های امنیتی و تفاهم لبنانی ها به عنوان تنها گزینه در مسیر ثبات کشور لازم است.

دبیر کل حزب الله لبنان با ارزیابی مثبت از روند سیاسی مثبت درباره انتخابات ریاست جمهوری لبنان طی چند هفته اخیر افزود: مقاومت لبنان از هر تحول سیاسی که این مساله را به نتیجه مورد انتظار برساند، استقبال می کند.

سید حسن نصرالله بار دیگر با تاکید بر موضع ثابت حزب الله در حمایت از نامزدی میشل عون در انتخابات ریاست جمهوری لبنان درباره توطئه برخی طرفها که می کوشند ازمساله انتخابات ریاست جمهوری برای ایجاد فتنه میان حزب الله، جریان ملی آزاد، جنبش امل و جریان المَرَدَه هشدار داد.

کلیدواژه