جوزا 15, 1399 15:46 Asia/Kabul
  • مهلت یک هفته‌ای گروه‌های فلسطینی به رژیم صهیونیستی

گروه‌های فلسطینی در نوار غزه یک هفته به رژیم صهیونیستی مهلت دادند که به تعهدات خود بر اساس توافق آتش‌بس عمل کند.

 به گزارش روزنامه «الاخبار»،  کمک مالی قطر به نوار غزه که به صورت ماهیانه در موعد مقرر و با اجازه رژیم صهیونیستی وارد نوار غزه می‌شد در ماه جاری بیش از یک هفته است که به تأخیر افتاده است ؛ گروه‌های فلسطینی این اقدام را عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از توافق‌های مربوط به آتش‌بس دانسته  و اعلام کرده اند: در صورت ادامه این روند، اهرم‌های فشار را باردیگر ضد این رژیم به کار خواهند بست.

طی دو روز گذشته روند ارسال بالن‌های آتش‌زا از سوی یگان‌های میدانی کمیته عالی راهپیمایی بازگشت به سمت فلسطین اشغالی از سرگرفته شده ولی فعلا حامل مواد منفجره نیست تا هشداری برای رژیم صهیونیستی باشد.

همزمان با تهدید گروه‌های فلسطینی، پهپادهای شناسایی رژیم صهیونیستی نیز که برخی از آنها مجهزبه راکت بودند به صورت گسترده بر فراز نوار غزه به پرواز درآمده اند .

درژوئیه 2019 رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، با نظارت سازمان ملل توافقی برای آتش‌بس حاصل شده تا بر اساس آن ارسال بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه به سمت فلسطین اشغالی متوقف شود و در مقابل  دامنه صید ماهیگیران فلسطینی بیشتر و ورود کمکهای  مالی و سوخت به نوار غزه از سر گرفته شود.

کلیدواژه