جوزا 27, 1399 17:16 Asia/Kabul
  • تاکید بر خروج نظامیان آمریکایی از عراق

رئیس تیم مذاکره‌کننده عراقی بر خروج نظامیان آمریکایی از عراق تاکید کرد و گفت: هیچ عراقی حضور بیگانه در خاک کشورش را نمی‌پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری "المعلومه"، «عبدالکریم هاشم» معاون وزیر امور خارجه عراق و رئیس هیأت مذاکره کننده عراقی، روز سه‌شنبه افزود: نظامیان آمریکایی از مسیر فعالیت در چارچوب ائتلاف بین‌المللی خارج شده اند و عراق نیز به صورت دیپلماتیک و سیاسی به این اقدامات اعتراض کرده است.
معاون وزیر امورخارجه عراق تصریح کرد، در بند چهارم  بیانیه مذاکرات راهبردی  بغداد و واشنگتن، بر پایبندی آمریکا  بر احترام به حاکمیت عراق و مصوبات پارلمان  این کشور مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از عراق تاکید شده است.
گفت‌وگوهای راهبردی بغداد و واشنگتن از پنج‌شنبه (۱۱ ژوئن)، به صورت ویدیو کنفرانس آغاز شد و قرار است روابط دو جانبه و آینده این روابط بین عراق و آمریکا ترسیم شود.
موضوع اخراج نظامیان آمریکا از عراق بعد از آن جدی و تبدیل به خواسته پارلمان این کشور شد که ارتش آمریکا، شماری از نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق را هدف قرار داد و بعد از آن در اقدامی جنایتکارانه، سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همراه «ابومهدی المهندس» معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی و نیروهای مرتبط به این سازمان  در سوم ژانویه گذشته (13جدی1398)  به شهادت رساند.

کلیدواژه