جوزا 28, 1399 09:51 Asia/Kabul
  • دولت نجات ملی یمن: سازمان ملل اعتبار سازمان‌های بین‌المللی را زیر سؤال برد

سخنگوی دولت نجات ملی یمن گفت: تصمیم سازمان ملل متحد برای حذف نام ائتلاف متجاوز سعودی از فهرست ناقضان حقوق کودکان در یمن، اعتبار سازمان‌های بین‌المللی و اصول آن را زیر سؤال می‌برد.

به گزارش سه‌شنبه شب تارنمای شبکه "المسیره" یمن، "ضیف‌الله الشامی" سخنگوی دولت نجات ملی یمن، گوترش و سازمان‌های بین‌المللی را مسؤول کامل جنایت‌ها و جرایمی دانست که ائتلاف سعودی در حق کودکان یمن انجام می‌دهد.

الشامی تصریح کرد: تصمیم "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل متحد در واقع کودکان یمنی را به اهدافی برای حمله ائتلاف سعودی تبدیل کرده و سازمان‌های بین‌المللی را در این جنایت سهیم می‌کند.

الشامی افزود: حذف عربستان از فهرست ناقضان کودکان یمنی چراغ سبز به ائتلاف سعودی برای جنایت‌های جنگ بیشتر علیه کودکان یمنی بزند.

«آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد دیروز دوشنبه،  ائتلاف  سعودی را از یک فهرست سیاه این سازمان که مربوط به نقش‌آفرینی در مرگ کودکان و نقض حقوق آنان است خارج کرد.

سازمان ملل اکتبر 2017 ائتلاف سعودی را به دلیل کشتن و مجروح کردن 683 کودک در یمن و حمله به ده‌ها مدرسه و بیمارستان در این لیست سیاه قرار داده بود. 

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره این کشور کرده است که این تجاوز تاکنون منجر به کشته شدن ده‌ها هزار نفر، آوارگی میلیون‌ها یمنی و کمبود شدید مواد غذایی و دارویی دراین کشورشده است.

کلیدواژه