سرطان 24, 1399 11:30 Asia/Kabul
  • اعتراض دمشق به تصمیم سازمان منع گسترش تسلیحاتی شیمیایی علیه سوریه
    اعتراض دمشق به تصمیم سازمان منع گسترش تسلیحاتی شیمیایی علیه سوریه

وزارت امورخارجه سوریه بار دیگر تصمیم سازمان منع گسترش تسلیحاتی شیمیایی ضد این کشور را محکوم کرد و آن را سیاسی‌کاری خواند.

پنجشنبه گذشته در نود و چهارمین نشست شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، تصمیم جدید گروه غرب ضد سوریه با عنوان" تملک و استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط سوریه" به تصویب رسید. 
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت امورخارجه سوریه با تأکید بر اینکه تصمیم این سازمان بدون هیچ دلیلی، سوریه را هدف قرار می‌دهد، تصریح کرد: دمشق، دروغها و نمایش‌های جعلی که تحت هدایت آمریکا، انگلیس، فرانسه و سایر کشورهای غربی  سوریه را متهم به استفاده از سلاح شیمیایی می‌کند، قبول ندارد.
وزارت امورخارجه سوریه افزود: هر بار ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم، به دستاوردی دست می‌یابد، تروریست‌ها با دستور حامیان خود دست به استفاده از سلاح شیمیایی می‌زنند و این تصمیم گروههای تروریستی را تشویق خواهد کرد تا نمایش‌های شیمایی دیگری را اجرا و حکومت سوریه را به انجام آن متهم کنند.
در گزارش اخیر سازمان منع سلاح‌های شیمیایی درباره استفاده سلاح شیمیایی در شهرک "اللطامنه" در استان حماه سوریه در ماه مارس ۲۰۱۷  تروریست‌های جبهه النصره و عناصر موسوم به "کلاه سفید" از سلاح شیمیایی ضد غیر نظامیان سوری استفاده کردند اما این سازمان ارتش سوریه را متهم به استفاده از این سلاح کرد.
کلاه سفیدها تحت حمایت مالی آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان قرار دارند.

 

کلیدواژه