سرطان 26, 1399 14:16 Asia/Kabul
  • هشدار سازمان ملل درباره خطر فاجعه زیست محیطی نفتکش صافر در سواحل یمن

سازمان ملل متحد درباره نشت نفت از نفتکش توقیف شده "صافر" یمن و ایجاد آلودگی زیست محیطی جبران ناپذیر در سواحل این کشور هشدار داد.

به گزارش روز پنجشنبه شبکه عربی 21، سازمان ملل متحد در نشست اخیر خود هشدار داد چنانچه اقدامی برای نفتکش یمنی توقیف شده انجام نشود، این نفتکش ممکن است چهار برابر بیشتر از آنچه نفتکش "اکسون والدز" در سال 1989 در "آلاسکا" فاجعه زیست محیطی به وجود آورد، سواحل یمن را آلوده کند.    

گفته می شود حجم نفتکش صافر تقریباً چهار برابر بیشتر از حجم نفتکش والدز است.

«مارک لوکوک» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه در جلسه شورای امنیت با اشاره به این که نفتکش "صافر" مدت زمان زیادی است که متوقف شده است، هشدار داد: این نفتکش نمی‌تواند مدت زمان طولانی بیشتر از این را تحمل کند.   

نفتکش صافر به گفته وزارت نفت یمن حامل یک میلیون و 287 هزار بشکه نفت خام مأرب است که از سال 2016 تاکنون از سوی عربستان سعودی در چهار و 8 دهم مایلی بندر رأس عیسی در استان الحدیده یمن متوقف شده است.

محمدعلی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن ضمن محکوم کردن ممانعت متجاوزان از فروش نفت این کشور اعلام کرده که مسئولیت هر گونه نشت انبار نفتی شناور "صافر" برعهده سازمان ملل متحد و کشور‌های متجاوز است.

کلیدواژه