دخالت برخی کشورها در آستانه نابودی داعش در عراق
(last modified 1395-07-24T06:39:23+00:00 )
میزان 24, 1395 11:09 Asia/Kabul
  • "حیدر العبادی" صدر اعظم عراق

صدر اعظم عراق گفت برخی کشورها در آستانه نابودی گروه تروریستی داعش در امور داخلی عراق دخالت می‌کنند.

"حیدر العبادی" صدر اعظم عراق دیروز (جمعه) در نشست خبری در کرکوک با ابراز شگفتی از دخالت برخی از کشورها در امور داخلی عراق در آستانه آزاد سازی شهر موصل و نابودی کامل داعش، از ساکنان شهر موصل خواست از نیروهای امنیتی عراق حمایت کنند.

به گزارش ایرنا؛ العبادی با اشاره به این که اینگونه دخالت‌های مشکوک، غیرقابل قبول بوده و دولت عراق اجازه نمی‌دهد که چنین کاری انجام شود، افزود مردم عراق می‌خواهند سرزمین خود را از اشغال تروریست‌ها آزاد کنند.

حیدر العبادی صدر اعظم عراق روز جمعه و همزمان با آماده‌ شدن اردو برای آزادسازی موصل، به ولایت کرکوک در شمال عراق رفت و با مسئولان محلی و فرماندهان امنیتی تشکیل جلسه داد.

در همین حال "هادی العامری" سرمنشی سازمان بدر عراق نیز روز جمعه درباره استقرار نیروهای نظامی ترکیه در شمال عراق گفت: سکوت عراق، ترکیه را گستاخ کرده است.

العامری افزود: هرچه زمان نابودی داعش نزدیک‌تر می شود، صداهایی از اطراف شنیده می‌شود که گویا آنان، دوست ندارند داعش از بین رود.

"رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه روز جمعه بار دیگر با دخالت در امور داخلی عراق گفت کشورش مصمم به مشارکت در عملیات آزادسازی شهر موصل از اشغال داعش است.

ترکیه از اواخر 2015 صدها نیروی نظامی خود را به طور غیرقانونی در پایگاه بعشیقه در موصل، مرکز ولایت نینوا به بهانه آموزش نیروهای پیشمرگه کُرد و مقابله با تروریست‌ها مستقر کرده است.

 

کلیدواژه