اسد 25, 1399 10:29 Asia/Kabul
  • هشدار ترکیه به امارات درخصوص قطع روابط دیپلماتیک

رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به توافق ننگین امارات و رژیم صهیونیستی گفت، آنکارا، تعلیق روابط با ابوظبی را بررسی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس ، «رجب طیب اردوغان»  روز جمعه در سخنرانیش پس از نماز جمعه گفت:  بستن سفارتخانه خود در ابوظبی و معلق ساختن روابط دیپلماتیک با امارات متحده عربی را در پاسخ به عادی سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی مد نظر دارد.

در پی تلاش‌های بی‌وقفه دونالد ترامپ برای تسهیل روند عادی‌سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی، روز پنج شنبه دو طرف طی توافق‌نامه‌ای بر سر عادی سازی کامل روابط دیپلماتیک به توافق رسیدند.این توافق با انتقادات گسترده در جهان اسلام مواجه شده است.

گروه‌های مقاومت در فلسطین پس از اعلام توافق نهایی بین امارات و رژیم صهیونیستی مبنی بر عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک، به اقدام ننگین ابوظبی واکنش تند و سختی نشان دادند.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران هم با محکوم کردن برقراری روابط دیپلماتیک بین امارات و رژیم صهیونیستی، تصریح کرد، مردم مظلوم فلسطین و همه ملت های آزاده جهان هرگز عادی سازی روابط با رژیم غاصب و جنایت پیشه اسرائیل و همداستانی با جنایات آن رژیم را نخواهند بخشید.

در ماه‌های اخیر روند عادی‌سازی روابط برخی رژیم های عرب منطقه به ویژه  رژیم سعودی و امارات با اسرائیل شدت گرفته است.تلاش رژیم های عربی برای عادی سازی روابط با اسرائیل در حالی است که رژیم صهیونیستی سال‌ها است علاوه بر سرکوب فلسطینیان بسیاری از مناطق عربی- اسلامی را اشغال کرده است.

 

کلیدواژه