سنبله 17, 1399 08:21 Asia/Kabul
  • حماس: جامعه جهانی برای نجات جان اسرای فلسطینی اقدام کند
    حماس: جامعه جهانی برای نجات جان اسرای فلسطینی اقدام کند

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از جامعه جهانی و نهادهای بین‌المللی خواست برای نجات جان اسرای فلسطینی در بند اسرائیل که با خطر ابتلا به کرونا مواجه هستند، اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، «حازم قاسم» سخنگوی حماس یکشنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد، ابتلای دوتن از اسرای فلسطینی به ویروس کرونا در زندان‌های رژیم صهیونیستی نشان از سهل‌انگاری پزشکی اداره زندان‌های این رژیم دارد.

قاسم افزود: این سهل انگاری رژیم صهیونیستی خطری واقعی برای زندگی زندانیان فلسطینی به شمار می‌آید و مستلزم مداخله جدی نهادهای بین المللی است.

در همین زمینه؛ «عبدالناصر فروانه» رئیس بخش پژوهش‌ کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطینی نیز گفت: تاکنون 20 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به کرونا مبتلا شده اند.

فروانه تصریح کرد، رژیم اشغالگر قدس تا این لحظه اقدامات لازم برای مقابله با کرونا در زندان‌های صهیونیستی را انجام نداده و از ارسال لوازم بهداشتی و پیشگیرانه برای اسرا خودداری می‌کند.

در ماه‌های اخیر با توجه به شیوع کرونا، مقام‌های رژیم صهیونیستی از دریافت وسایل بهداشتی نظیر ماسک و مواد ضدعفونی کننده از سوی فلسطینی‌ها برای تحویل به زندانیان جلوگیری کرده و همین موضوع موجب شده است مقام های فلسطینی از آن به عنوان سیاست مرگ آرام اسرای فلسطینی نام ببرند.

هم اکنون نزدیک به چهار هزار و 800 اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی محبوس هستند که از این تعداد 700 اسیر فلسطینی بیمار هستند.

کلیدواژه