سنبله 29, 1399 08:17 Asia/Kabul
  • آفریقای جنوبی: از آرمان ملت فلسطین حمایت می‌کنیم

"نالدی پاندور" Naledi Pandor وزیر خارجه آفریقای جنوبی روز جمعه در گفت ‌وگوی تلفنی با "ریاض المالکی" همتای فلسطینی بر حمایت کشورش از آرمان ملت فلسطین تاکید کرد،

به گزارش ایرنا، پاندور در این تماس تلفنی تصریح کرد، آفریقای جنوبی تا تشکیل کشور مستقل فلسطینی و پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی، از آرمان فلسطین حمایت خواهد کرد.

"ریاض المالکی" نیز در این گفت وگوی تلفنی به سازش حکام امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: اینکه برخی کشورهای عربی تسلیم دیکته‌های "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا شدند، به معنای آن است که این کشورها پذیرفته‌اند به ابزاری برای خدمت به «بنیامین نتانیاهو» تبدیل شوند.

وزرای خارجه امارات و بحرین سه شنبه گذشته در تضاد با آرمان مردم فلسطین، توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در حضور "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا امضا کردند.

اقدام امارات و بحرین در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی با انتقادات گسترده در جهان اسلام مواجه شده است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس"، اعلام این توافق «خطرناک»، را به منزله «پاداش رایگانی» دانست که  امارات و بحرین به رژیم اسرائیل به دلیل جنایت‌هایش علیه فلسطینیان داده‌اند.

در ماه‌های اخیر روند عادی‌سازی روابط برخی رژیم های عرب منطقه با اسرائیل شدت گرفته است.

تلاش رژیم های عربی برای عادی سازی روابط با اسرائیل در حالی است که رژیم صهیونیستی سال‌ها است علاوه بر سرکوب فلسطینیان بسیاری از مناطق عربی- اسلامی را اشغال کرده است.

کلیدواژه