نظامیان آمریکا اولین محموله نفت‌ سرقتی را از سوریه خارج کردند
(last modified 1399-07-20T07:01:52+00:00 )
میزان 20, 1399 11:31 Asia/Kabul
  • نظامیان آمریکا اولین محموله نفت‌ سرقتی را از سوریه خارج کردند
    نظامیان آمریکا اولین محموله نفت‌ سرقتی را از سوریه خارج کردند

خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد نظامیان اشغالگر آمریکایی اولین محموله از نفت سرقت کرده از چاههای این کشور را به عراق منتقل کردند.

خبرگزاری سانا امروز یکشنبه گزارش کرد، نیروهای آمریکایی  تانکرهای نفت سرقت شده را از طریق گذرگاه غیر قانونی «الولید » در منطقه « الیعربیه » به خاک عراق منتقل کردند.  

 بنابراعلام منابع محلی، نیروهای اشغالگر آمریکایی عصر روزگذشته (شنبه) نیز  ۲۰ تانکر حامل نفت‌ سرقتی از چاه‌های این کشور در منطقه « الجزیره » در شمال سوریه را از استان « الحسکه » به عراق انتقال دادند.     

نیروهای آمریکایی طی چند ماه گذشته کامیون های حامل  تجهیزات نظامی و لجستیکی را به منظور تقویت حضور غیرقانونی خود در شمال سوریه و سرقت نفت و ثروت داخلی این کشور که با کمک شبه نظامیان «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) و گروه‌های تروریستی در این منطقه انجام می‌شود  به «الحسکه» منتقل کرده‌اند.  

منابع خبری هفته پیش از قرارداد نفتی میان «مظلوم عبدی» فرمانده نیروهای دمکراتیک سوریه  (قسد)  با یک شرکت نفتی آمریکایی خبردادند.

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که «نیروهای دمکراتیک سوریه» و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند.

 

کلیدواژه