میزان 25, 1399 10:44 Asia/Kabul
  • تاکید اتحادیه اروپا بر ضرورت پایان شهرک سازی در کرانه باختری

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار توقف شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، «جوزپ بورل» شامگاه پنج شنبه در بیانیه‌ای تأکید کرد: برنامه اسرائیل جهت احداث 5 هزار واحد مسکونی برای اسکان یهودیان در کرانه باختری، تهدیدی برای ایجاد کشور فلسطین درچهارچوب راه حل دو کشوری است.

وی با بیان اینکه شهرک سازی ها طبق قوانین بین المللی غیرقانونی است، افزود، اتحادیه اروپا هرگز ایجاد تغییرات در مرزهای پیش از سال 1967 از جمله در قدس را به رسمیت نمی‌شناسد.

پیش از این نیز «نیکولای ملادینوف» فرستاده ویژه صلح سازمان ملل متحد در غرب آسیا احداث واحدهای مسکونی صهیونیستی جدید در کرانه باختری را غیرقانونی عنوان کرده بود.

شورای عالی برنامه‌ریزی مدیریت عمرانی رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه بار دیگر ساخت بیش از 5 هزار واحد مسکونی در کرانه باختری را تصویب کرد.

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد 23 دسامبر 2016 در قطعنامه ای (قطعنامه 2334) از رژیم صهیونیستی خواست فوراً و بطور کامل تمامی فعالیت‌های شهرک‌سازی خود را  در سرزمین‌های اشغالی فلسطین متوقف کند.

رژیم اسرائیل با احداث شهرک‌های صهیونیست‌ نشین درصدد تغییر ساختار جغرافیایی مناطق فلسطینی و چهره‌ای صهیونیستی دادن به این مناطق است تا سلطه‌جویی‌هایش را در مناطق فلسطینی تثبیت کند.

کلیدواژه