عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی فاجعه قرن است
(last modified 1399-08-05T12:55:35+00:00 )
عقرب 05, 1399 17:25 Asia/Kabul
  • عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی فاجعه قرن است
    عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی فاجعه قرن است

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن محکومیت توافق عادی‌سازی روابط سودان با رژیم صهیونیستی، تأکید کرد این توافقها باعث کشتار بیشتر ملت فلسطین می‌شود.

«محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز دوشنبه گفت، اقدام برخی کشورها برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، حمایت از طرح معامله قرن آمریکا است و نباید کشورهای دوست و برادر فلسطین در این توطئه با امریکا و اسرائیل همراه می شدند.  

نخست وزیر تشکیلات خودگردان تصریح کرد، با پیوستن هر کشوری به کاروان عادی‌سازی، یک سنگ جدید از دیوار ترک‌خورده حمایت عربی، فرو می‌ریزد و انبار سلاح اسرائیل، با مهمات جدیدی پُر می‌شود که فرزندان فلسطین را می‌کشد و حقوق مشروع آنان را مصادره می‌کند.

اشتیه تصریح کرد، فقط ملت فلسطین حق دارد به نام خود سخن بگوید، سرنوشت خود را تعیین کند و تنها طرفی است که کلید صلح در منطقه را در دست دارد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه از عادی سازی روابط میان سودان و رژیم صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد، سودان و اسرائیل بر سر عادی سازی کامل روابط  به توافق رسیده‌اند.

پیشتر نیز در پی تلاش‌های رئیس جمهوری آمریکا برای تسهیل روند عادی‌سازی روابط  رژیم های عربی با رژیم صهیونیستی، امارات و بحرین با اسرائیل  بر سر عادی سازی کامل روابط دیپلماتیک به توافق رسیده بودند.

 

کلیدواژه