عقرب 10, 1399 17:26 Asia/Kabul
  • ۵۳ کشته و زخمی در حادثه انفجار خط لوله گاز در جنوب عراق
    ۵۳ کشته و زخمی در حادثه انفجار خط لوله گاز در جنوب عراق

مقامات پلیس عراق اعلام کردند در حادثه انفجار لوله گاز که در استان المثنی روی داد دست‌کم دو نفر جان باختند و ۵۱ نفر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز، مقامات پلیس عراق اعلام کردند انفجار لوله گاز  جمعه شب در استان المثنی عراق، شهرستان الرمیثه، نزدیک شهر سماوه واقع در ۲۷۰ کیلومتری جنوب بغداد روی داد و ماموران آتش نشان موفق شدند آتش سوزی را پس از بستن این خط لوله گازی مهار کنند.

بر اساس اعلام مقامات پلیس این کشور در حادثه انفجار خط لوله گاز در جنوب این کشور دست کم دو نفر جان باختند و پنجاه و یک نفر نیز زخمی شدند.

ارتش عراق نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این انفجار موجب جان باختن دو کودک و زخمی شدن ۲۸ نفر از جمله ۹ نفر از نیرو‌های نظامی شیعه شد.

مسئول دفتر نمایندگی سازمان الحشد الشعبی در استان «المثنی»، جنوب عراق گفت، بر اساس اطلاعات اولیه، انفجار امروز (شنبه) خط لوله انتقال گاز در این استان ناشی از حمله پهپادی بوده است.

 «یاسر عبدالامیر» مسئول نمایندگی سازمان الحشد الشعبی در استان المثنی عراق افزود، اطلاعات اولیه حاکی از آن است که انفجار عمدی و بوسیله یک پهپاد انجام گرفته که یک مقر تیپ 44 الحشد الشعبی نزدیک لوله گاز در منطقه «مسیعیده» در شمال استان المثنی را هدف قرار داد.

وی تصریح کرد، در جریان کمک به آسیب دیدگان، از برخی از آنها درباره آنچه اتفاق افتاده سوال شد و تعدادی از آنها تایید کردند که صدای یک پهپاد را قبل از وقوع انفجار شنیده‌اند.

کلیدواژه