میزان 28, 1395 17:19 Asia/Kabul
  • آغاز مرحله دوم عملیات آزادسازی موصل

نیروهای ضد تروریسم عراق از شروع مرحله دوم عملیات آزادسازی موصل از اشغال گروه تروریستی داعش خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری عراقی المعلومه، نیروهای مبارزه با تروریسم عراق روز چهارشنبه اعلام کردند، مرحله دوم عملیات آزادسازی موصل از روز چهارشنبه آغاز می شود و این عملیات کامل کننده مرحله اول عملیات موصل است که بامداد دوشنبه به دستور "حیدرالعبادی" نخست وزیر عراق آغاز شد.

ستاد تبلیغات جنگ عراق نیز اعلام کرد: نیروهای عراقی مواضع تروریستهای داعش در مرکز، غرب و شمال موصل را هدف حملات خمپاره ای خود قرار دادند.

از سوی دیگر، سرلشکر "عبدالغنی الاسدی" فرمانده نیروهای مبارزه با تروریسم در عراق در گفت وگو با بی بی سی عربی گفت: شکستهای پی در پی داعش در صلاح الدین، الرمادی و درحال حاضر موصل، روحیه عناصر داعش را از بین برده است.

الاسدی تصریح کرد: عناصر داعش از تجهیزات و تسلیحات پیشرفته ای برخوردارند، اما روحیه خود را از دست داده اند و در حال حاضر شهروندان عراقی در مناطق تحت تصرف داعش به این باور رسیده اند که می توانند در برابر داعش ایستاده و نیروهای داعش را از خاک خود بیرون کنند.

فرمانده مبارزه با تروریسم در عراق از وجود هماهنگی بین ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه کرد ابراز اطمینان کرد و گفت: این هماهنگی نقش مهمی در پیشبرد عملیات موصل دارد.

کلیدواژه