قوس 29, 1399 16:16 Asia/Kabul
  • گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد سلیمانی و المهندس در پارلمان عراق
    گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد سلیمانی و المهندس در پارلمان عراق

مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت فرماندهان شهید «سردار سپهبد قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی در پارلمان عراق آغاز شد.

به گزارش ایرنا، این مراسم ظهر امروز شنبه با حضور شماری از شخصیت های سیاسی از جمله «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح، «عمار الحکیم» رئیس جریان حکمت ملی عراق، «فالح الفیاض» رئیس سازمان حشدالشعبی و شمار دیگری از شخصیت های نظامی و مسئولان عراقی در ساختمان پارلمان این کشور هم اکنون در حال برگزاری است.

«احمد الاسدی» رئیس فراکسیون «السند الوطنی» در پارلمان عراق در سخنانی اعلام کرد، این شهیدان جان خود را برای حفاظت و پاسداری از کشورشان فدا کردند و این فرماندهان مقاومت به نمادهایی برای همیشه تبدیل می شوند.

نماینده پارلمان عراق در ادامه سخنانش به پیام تسلیت آیت الله سیستانی مرجع عالیقدرشیعیان عراق اشاره کرد و گفت، آیت الله سیستانی در پیام خود اعلام کردند،  نقش کم نظیرسردار سپهبد قاسم سلیمانی طی سالیان پیکار با عناصر داعش در عراق و زحمات فراوانی را که در این راستا متحمل شدند فراموش نشدنی است.

رئیس فراکسیون السند الوطنی در پارلمان عراق تاکید کرد، خون فرماندهان شهید مقاومت و جانفشانی های آنها هرگز فراموش نخواهد شد.

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که بامداد روز جمعه (سوم ژانویه) به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود، به همراه «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و 8 نفر دیگر در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد عراق، به شهادت رسید.

کلیدواژه