جدی 10, 1399 11:12 Asia/Kabul
  • سیدحسن نصراالله: شهید سلیمانی پرورش یافته مکتب امام خمینی (ره) بود
    سیدحسن نصراالله: شهید سلیمانی پرورش یافته مکتب امام خمینی (ره) بود

دبیر کل حزب‌الله لبنان تاکیدکرد، مکتب سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» نشات گرفته از مکتب امام خمینی (ره)، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و تجربه سالها دفاع مقدس بود.

«سید حسن نصرالله» دبیر کل جنبش حزب الله لبنان روز چهارشنبه در گفت‌وگوبا شبکه «پرس تی‌وی» به مناسبت سالگرد شهادت سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این شهید بزرگوار همیشه  در میدان مبارزه حاضر بود و به سخنان مبارزان خود گوش می داد و چنین ویژگی شخصیتی باعث شد او در مدیریت و فرماندهی از امتیاز ویژه‌ای برخوردار باشد.

نصرالله تاکید کرد،  یکی دیگر از ویژگی‌های سردار سلیمانی، خستگی‌ناپذیری وی بود، او هرگز دست از کار و تلاش بر نمی داشت و صبر و استقامت زیادی در برابر سختی ها و مشکلات داشت.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: فرماندهان عراقی و سوری همیشه می گفتند، شهید سلیمانی در مبارزه علیه تکفیری های داعش در خط مقدم نبرد و در کنار نظامیان عراقی و سوری بود و این یکی دیگر از ویژگیهای بارز وی بود.

سیدحسن نصرالله درخصوص نقش شهید سلیمانی در جنگ ۳۳ روزه لبنان گفت: حضور حاج قاسم در لبنان در روزهای نخست جنگ بسیار حیاتی و مهم بود و او تا آخرین روز جنگ در لبنان ماند. 

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: شهید سلیمانی بیش ازهر فرد دیگری به اسلام، مسلمانان و مقاومت خدمت کرد و از جایگاه بسیار بالایی نزد من و نیروهای مقاومت برخوردار است.

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که بامداد روز جمعه (سوم ژانویه) به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود، در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد عراق، به شهادت رسید.

کلیدواژه