جدی 30, 1399 09:43 Asia/Kabul
  • وزیر دفاع یمن: از سامانه‌های نظامی پیشرفته رونمایی خواهیم کرد
    وزیر دفاع یمن: از سامانه‌های نظامی پیشرفته رونمایی خواهیم کرد

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن گفت: نیرو‌های مسلح یمن سامانه‌های نظامی با تکنیک پیشرفته در اختیار دارند که بزودی از آن‌ها رونمایی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری؛ سرتیپ محمد العاطفی با بیان اینکه نیرو‌های مسلح یمن سامانه‌های نظامی با تکنیک پیشرفته در اختیار دارند که با برخی از این سامانه‌ها در حال دفاع از یمن هستند و از برخی دیگر در آینده نزدیک رونمایی خواهند کرد، افزود: این سامانه‌ها تحولات بزرگی در راهبرد جنگ و مقابله با متجاوزان ایجاد خواهد کرد.

العاطفی تاکید کرد که یمن در زمینه ساخت انواع اسلحه سبک، متوسط و سنگین و موشک‌های زمین به زمین، بالستیک، تاکتیکی و راهبردی جهش فوق العاده‌ای را ثبت کرده است.

محمد العاطفی افزود: تجاوز علیه یمن جز با زور (قدرت نظامی) متوقف نخواهد شد و کشورش این قدرت را در اختیار دارد.
العاطفی در ادامه با اشاره به تصمیم آمریکا برای تروریستی خواندن جنبش انصارالله گفت: به هیچ عنوان جایز و شایسته نیست کسی که از کشور و ملت خود دفاع می‌کند تروریست خوانده شود.

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن با تاکید براینکه آمریکایی‌ها خودشان تروریست هستند، خاطرنشان کرد، آمریکا از تجاوز به یمن حمایت و ملت‌ها را قتل عام می‌کند و گروه‌های تروریستی ساخته دست این کشور هستند. 

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا 22 جدی اعلام کرد، این وزارتخانه تصمیم برای قرار دادن نام انصارالله در «سازمان تروریستی خارجی» خود را به کنگره ابلاغ کرده است.

اظهارات پمپئو با واکنش های گسترده یمنی ها و کشورها، شخصیت ها و گروههای غیر یمنی مواجه شد.

تصمیم آمریکا مبنی بر تروریستی دانستن جنبش انصارالله در حالی اتخاذ می‌شود که عربستان و امارات از سال 2015 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا و بریتانیا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کردند.

این تجاوز نظامی تاکنون جز کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی و همچنین آواره کردن میلیون‌ها نفر از شهروندان محروم و ویرانی زیرساخت‌ها و قحطی و گرسنگی و شیوع بیماری‌های واگیردار در این کشور، نتیجه‌ای برای متجاوزان به همراه نداشته است.

 

کلیدواژه