دلو 23, 1399 13:58 Asia/Kabul
  • تبریک تشکل های لبنانی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب
    تبریک تشکل های لبنانی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب

جبهه عمل اسلامی، مجمع علمای مسلمان، جمعیت «قولنا و العمل» و انجمن الشغیله لبنان فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به رهبری و ملت جمهوری اسلامی ایران تبریک گفتند.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری العهد، جبهه عمل اسلامی امروز پنج شنبه در بیانیه ای تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران در دفاع از آرمان‌های به حق انسانی و آرمان‌های مستضعفان جهان به ویژه آرمان به حق فلسطین، پیشتاز بوده است و به حمایت در عرصه بین المللی اکتفا نکرد؛ بلکه در عمل هم قدرتمندانه از این آرمان دفاع کرد.

مجمع علمای مسلمان در لبنان نیز تصریح کرد، طرح دشمنان برای منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران از دیگر ملت‌های منطقه، از طریق ایجاد فتنه‌های مذهبی، طایفه ای، قومیتی و نژادی، به رغم استفاده از امکانات گسترده در این راه، موفقیت آمیز نخواهد بود.

در همین حال، شیخ احمد القطان رئیس جمعیت «قولنا و العمل» انقلاب اسلامی ایران را انقلاب حق علیه باطل و انقلاب مظلوم علیه ظالم به رهبری امام خمینی (ره) توصیف و ابراز امیدواری کرد، همه مستضعفان جهان، به ویژه مستضعفان لبنان این انقلاب را الگوی خود در آزادی و ثبات در راه پیروزی حق بدانند و از جمهوری اسلامی ایران حمایت کنند که حتی یک روز در قبال لبنان و مردم این کشور بخل نورزید و در جنگ در برابر دشمن صهیونیست و پیروزی در برابر آن، نخستین حامی این کشور بود.

از سوی دیگر، انجمن الشغیله (کارگران لبنان) به ریاست زاهر الخطیب دبیر کل این انجمن  اعلام کرد، انقلاب اسلامی ایران در تغییر معادلات منطقه و جهان موفق بود و به پشتیبان قدرتمند ملت‌های مستضعف، کشورها، گروه‌ها و جنبش‌های مقاومت و آزادی بخش در برابر رژیم اشغالگر صهیونیست و قدرت‌های استعمارگر غرب تبدیل شد.

انقلاب اسلامی ایران 11 فوریه 1979 (22بهمن/دلو1357) به رهبری حضرت امام خمینی (ره) به پیروزی رسید.

کلیدواژه