حوت 07, 1399 10:25 Asia/Kabul
  • انصارالله: سازمان ملل جرات محکوم کردن محاصره یمن را ندارد
    انصارالله: سازمان ملل جرات محکوم کردن محاصره یمن را ندارد

سخنگوی جنبش انصارالله یمن با تاکید بر ادامه مقاومت در مقابل متجاوزان به یمن افزود: سازمان ملل حتی جرات ندارد محاصره یمن را محکوم کند.

به گزارش روز پنجشنبه شبکه المسیره؛ «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن  نبرد مارب را واکنش به تشدید تجاوز علیه یمن دانست و گفت: تجاوز به یمن از طریق ائتلاف خارجی انجام گرفت و محدود به بمباران و محاصره نشد بلکه مناطقی همچون استان مارب به عنوان سکویی برای عملیات نظامی اشغال گردید.

عبدالسلام بابیان اینکه در عرصه بین المللی  نبرد مارب تجاوز تلقی شده  وانتظاردارند که  مردم یمن از خود دفاع نکنند، افزود: گزینه نظامی بر یمن تحمیل شده در حالیکه ما همواره خواهان گزینه‌های مسالمت آمیز بودیم.

این مقام یمنی با انتقاد از  سکوت جامعه بین الملل درمقابل  تجاوز و محاصره  یمن  اظهارداشت، محاصره  علیه یمن با امکانات آمریکا انجام می‌شود و مردم و نیروهای یمنی نمی‌توانند در مقابل تجاوز ساکت بشینند.

سخنگوی  انصارالله یمن با تاکید براینکه، جنگ علیه یمن باید از طریق اجرا در واقعیت متوقف گردد نه اینکه فقط حرف باشد، گفت: نیروهای متجاوز از لحاظ سیاسی و نظامی شکست خورده اند و در بعد انسانی دچار انحطاط شده اند.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است ، براثر این تجاوز  تاکنون بیش از شانزده هزار یمنی کشته و ده ها هزار نفر زخمی شده اند.

کلیدواژه