حوت 20, 1399 15:37 Asia/Kabul
  • انجمن علمای یمن: مظلومیت یمن در امتداد مظلومیت فلسطین است
    انجمن علمای یمن: مظلومیت یمن در امتداد مظلومیت فلسطین است

انجمن علمای یمن بر ضرورت اتحاد امت اسلام در مقابل رژیم صهیونیستی و همپیمانانش تاکید و تصریح کرد، مظلومیت یمن در امتداد مظلومیت فلسطین است.

به گزارش رادیو دری، انجمن علمای یمن در بیانیه ای به مناسبت سالگرد شهادت «حسین بن بدرالدین» بنیانگذار جنبش انصارالله و همزمان با هفته جهانی یاری به مسجدالاقصی تاکید کرد،  پایداری و پافشاری مردم یمن بر اصل حمایت از قضیه فلسطین و یاری به آن و کمک به مسجدالاقصی است و تمامی ملت‌ها باید در کنار دو ملت فلسطین و یمن بمانند و حرکتی جهادی را شکل دهند.

در این بیانیه از امت اسلام خواسته شد به حرکت متمایز شهید بدرالدین که در ساقط کردن طاغوت، افشای دورویی منافقان و پایه‌گذاری نهضتی در تمامی زمینه‌ها بیاندیشند.

علمای یمن تاکید کردند، مسجد الاقصی یک نقطه عطف اسلامی است و صهیونیست‌های غاصب در آن حقی ندارند و صاحب ذره‌ای از خاک آن و اطراف آن نیستند و شهر قدس یک شهر عربی و اسلامی و نماد مقدس‌ترین قضیه و مظلومیت آن است.

در بیانیه علمای یمن آمده است، یهودیان هیچ حق و مشروعیتی در آن با وجود ادعاهایی که دارند و علمای ناشایست آنها ترویج می‌کنند ندارند و جنایات رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین با گذشت زمان از بین نخواهد رفت و بی‌شک قصاص عادلانه و پیروزی الهی مستضعفان مجاهد در راه است.

انجمن علمای یمن از مردم فلسطین به ویژه جنبش‌های جهادی و مقاومت خواست صفوف خود را متحد کنند و برای جهاد با اشغالگر آماده شوند و ملت‌های اسلامی نیز باید آماده جهاد به ملت فلسطین و حرکت برای وادار کردن نظام‌های مختلف به قطع روابط با رژیم صهیونیستی شوند.

کلیدواژه