حمل 08, 1400 13:50 Asia/Kabul
  • ادامه سرقت گندم سوریه توسط اشغالگران آمریکایی
    ادامه سرقت گندم سوریه توسط اشغالگران آمریکایی

برون مرزی-نیروهای اشغالگر آمریکایی دهها کامیون حامل گندم سوریه را از حومه شمال شرقی «الحسکه» سرقت و به شمال عراق انتقال دادند.

به گزارش رادیو دری ؛ رسانه های سوریه امروز یکشنبه گزارش کردند، نیروهای اشغالگر آمریکا ۳۸ کامیون گندم را از سیلوهای روستای «تل علو» در منطقه «الیعربیه» در حومه شمال شرقی «الحسکه»، شمال شرق سوریه، بارگیری  و از طریق گذرگاه غیرقانونی « الولید » به شمال عراق انتقال دادند.

نیروهای اشغالگر آمریکایی روز گذشته شنبه نیز، مقادیری زیادی گندم متعلق به دولت سوریه را به سرقت بردند و این محموله را با ۱۸ کامیون از طریق گذرگاه مرزی «سیمالکا» به خاک عراق منتقل کردند.

به نوشته رسانه های سوریه، نیروهای اشغالگر آمریکایی در طول ماه جاری (مارس) با همدستی  عناصر د موکرات کرد سوریه (قسد) بیش از ۱۵۰ کامیون گندم سوریه و بیش از ۵۰۰ تانکر نفت را از میادین نفتی این کشور به سرقت برده اند.

نظامیان آمریکا و ترکیه و عناصرتروریستی وابسته به آنان مدتهاست که به صورت غیر قانونی در شمال و شمال شرق سوریه حضور دارند و علاوه بر غارت منابع نفتی این کشور اقداماتی را علیه ساکنان و نیروهای سوری دراین منطقه انجام میدهند .

دولت سوریه بارها تأکید کرده ، نیروهای  آمریکا ، ترکیه وعناصر وابسته به آنان باید از این مناطق خارج شوند.

کلیدواژه