حمل 12, 1400 08:45 Asia/Kabul
  • دبیرکل حزب‌الله: آمریکا در مرحله افول قرار گرفته است
    دبیرکل حزب‌الله: آمریکا در مرحله افول قرار گرفته است

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: آمریکا دیگر همانند گذشته نیست بلکه در مرحله افول قرار گرفته و اسرائیل نیز همانند اربابش به سوی افول و فروپاشی حرکت می کند و این چیزی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بر آن تاکید کرده است.

به گزارش شبکه المیادین، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان عصر روز چهارشنبه در سخنرانی به مناسبت بزرگداشت «شیخ القاضی احمد الزین» رئیس هیئت امنای مجمع علمای مسلمین لبنان گفت: شیخ احمد الزین همیشه از آرمان فلسطین حمایت کرد و مخالف هر تلاشی برای از بین بردن آرمان فلسطین بود و مقاومت تنها امید برای آزادسازی فلسطین است. 

دبیر کل حزب‌الله لبنان تاکید کرد، محور مقاومت دشوارترین و خطرناکترین مرحله تاریخ خود را پشت سر گذاشت و در برابر تهدیدات، اقدامات جدی انجام داد و توانمندی هایش را تقویت کرد و اسرائیلی ها نگران افزایش فزاینده قدرت مقاومت هستند و تهدید به جنگ می کنند، در حالی که از جنگ می ترسند.

دبیرکل حزب الله لبنان درخصوص مذاکرات صلح در یمن گفت: رسانه های فریبکار تلاش می کنند به نفع سعودیها مظلوم نمایی کنند و اینطور جلوه دهند که سعودیها خواهان صلح هستند ولی انصارالله صلح را رد می کنند، اما  طرح جدید سعودیها برای پایان جنگ در یمن، جنگ جدید رسانه ای علیه یمن است.

دبیرکل حزب الله گفت: یمنی‌های در سیاست و خِرد بزرگ هستند و نمی‌توان آنها را فریب سیاسی داد. آتش‌بس بدون لغو محاصره یعنی اینکه نیروهای متجاوز تلاش دارند آن چیزی را که از محقق کردن آن در میدان نبرد عاجز بودند را از طریق فشار اجتماعی بدست بیاورند.

نصرالله در ادامه افزود: جنگ علیه یمن ربطی به دو فرقه شیعه و سنی ندارد بلکه در خدمت اهداف آمریکا و طرح های این کشور برای منطقه است و آخرین سلاح باقی مانده در دست محور صهیونیستی آمریکایی، فتنه انگیزی در منطقه و فرقه ای کردن جنگ های دایر در آن است.

کلیدواژه