نعیم قاسم: تقریب بین مذاهب نقشه‌ آمریکا و اسرائیل را خنثی می‌کند
(last modified 1400-01-12T05:04:35+00:00 )
حمل 12, 1400 09:34 Asia/Kabul
  • نعیم قاسم: تقریب بین مذاهب نقشه‌ آمریکا و اسرائیل را خنثی می‌کند
    نعیم قاسم: تقریب بین مذاهب نقشه‌ آمریکا و اسرائیل را خنثی می‌کند

معاون دبیرکل حزب الله لبنان چهارشنبه شب در دیدار با حمید شهریاری رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: تقریب بین مذاهب اسلامی نقشه های آمریکا و اسرائیل را ناکام می‌گذارد که بر تجزیه کشورهای اسلامی و به راه انداختن جنگ‌های فرقه‌ای و مذهبی استوار است.

به گزارش رادیودری از تارنمای شبکه "المنار" لبنان"، شیخ نعیم قاسم در این دیدار که با حضور "عباس خامیار رایزن فرهنگی ایران و هیأت همراه صورت گرفت، تصریح کرد: عمل تقریب مذاهب اسلامی، پاسخی قاطع و تأثیرگذار برای مقابله با تفرقه انگیزان، تکفیری‌ها و تروریسم فرهنگی و میدانی است.

وی اظهار کرد: این اقدام همچنین نقشه های آمریکا و اسرائیل را ناکام می گذارد که بر تجزیه کشورهای اسلامی و به راه انداختن جنگ‌های فرقه‌ای و مذهبی استوار است.

معاون سید حسن نصرالله گفت: تجربه ما در لبنان، الگویی از تلاش های مقاومت است که همانندسازی با وحدت ملی و اسلامی است و حزب الله همواره مشتاق گفت‌وگو، همکاری و مقابله با دشمنان لبنان و امت اسلامی است.

قاسم اظهار کرد: همچنان در جبهه آزادی فلسطین باقی خواهیم ماند و سرسپردگی را نمی‌پذیریم و به دفاع از استقلال لبنان ادامه خواهیم داد و امروز برای تشکیل دولتی تلاش می‌کنیم که افراد مخلص در آن برای نجات کشورمان از مشکلات اقتصادی و اجتماعی با یکدیگر همکاری می‌کنند.

وی موضوع تشکیل کابینه لبنان را خواسته بسیار فوری حزب‌الله و تمام شهروندان لبنانی دانست و گفت: نباید برای یافتن راه حل هایی مأیوس شد که دیدگاه‌ها را برای تشکیل دولت در کمترین زمان ممکن فراهم می‌کند.

کلیدواژه