حمل 17, 1400 14:33 Asia/Kabul
  • سفر هیات سعودی به اردن برای آزادی فوری «باسم عوض الله»
    سفر هیات سعودی به اردن برای آزادی فوری «باسم عوض الله»

یک هیات عالی رتبه سعودی درسفر به اردن از مقام‌های امان، آزادی یکی از بازداشت‌شدگان در کودتای نافرجام این کشور را خواستار شدند.

به گزارش رادیو دری؛ هیات سعودی به «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان در دیدار با مقام‌های اردنی از آنها خواستند  «باسم عوض الله»  از افراد شناخته شده در بازداشتی‌‌‎های این کودتا را آزاد  و به وی اجازه دهند که با هیات سعودی به عربستان برود. 

درپی سفر هیات سعودی به اردن  گمانه‌زنی ها درباره مداخله خارجی در کودتای نافرجام  اردن، شدت گرفته است.

پیش از این، برخی رسانه‌ها از دست داشتن ریاض و ابوظبی در کودتای  اخیر اردن خبر داده بودند.

به گزارش برخی منابع در خاورمیانه، سعودی‌ها دردیدار با مقامات اردنی تاکید کردند، بدون «عوض الله» اردن را ترک نخواهند کرد. به نظر می‌رسد مقامات سعودی  درباره حرف‌های احتمالی وی درباره کودتا به مقامات امان نگران هستند.

منابع رسانه ای شامگاه شنبه از موج دستگیری‌ها در بین مقام‌های ارشد اردن و خاندان سلطنتی از جمله شاهزاده «حمزه بن حسین» برادر پادشاه این کشور به اتهام کودتا خبر دادند. 

 «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن  درپی  کودتای نافرجام از بازداشت  ۱۴ تا ۱۶ نفر به علاوه «شریف حسن بن زید »برادر ناتنی پادشاه اردن و «باسم عوض الله» خبرداد وگفت،  تحقیقات ثابت کرده  که اطرفیان شاهزاده حمزه برای اجرای طرح کودتا ارتباطاتی با طرفهای خارجی  داشته اند.

کلیدواژه