عقرب 10, 1395 09:02 Asia/Kabul
  • آزادسازی ده‌ها روستا در جریان عملیات آزادسازی موصل

پلیس مرکزی عراق از آزادی 61 روستا و 1400 کیلومتر از مساحت ولایت نینوا از ابتدای عملیات آزادسازی موصل از اشغال تروریست‌های داعش خبر داد.

به گزارش پایگاه عراقی السومریة نیوز؛ "شاکر جودت" فرمانده پلیس مرکزی عراق روز یکشنبه با بیان این که در جریان عملیات آزادسازی موصل بیشتر خسارت وارده به تروریست‌های داعش در محور جنوب نینوا است، اعلام کرد: 61 روستا تحت کنترل نیروهای امنیتی عراق قرار گرفته است و 396 خانواده از ابتدای عملیات در این محور کوچ داده شدند.

جودت با اشاره به هلاکت 747 تروریست داعشی و بازداشت 88 نفر از آنان در جریان عملیات آزادسازی موصل گفت: در جریان این عملیات همچنین 164 دستگاه خودرو بمب‌گذاری شده، 42 دستگاه خودرو مسلح، 61 کمربند انفجاری و 47 موتور سیکلت بمب‌گذاری شده منهدم شده است.

در همین حال، "کریم النوری" از فرماندهان نیروهای بسیج مردمی عراق هم با اشاره به هراس عناصر تکفیری داعش از ایفای نقش فعال این نیروها در عملیات آزادسازی موصل گفت: نیروهای بسیج مردمی علاوه بر آزادسازی مناطق اشغالی، زمینه را برای پیشروی در محور شرقی و غربی موصل فراهم می‌کنند.

نیروهای مشترک عراق متشکل از ارتش، الحشد الشعبی، پیشمرگه کُرد و پلیس مرکزی عراق تحت حمایت نیروی هوایی ارتش این کشور از 17 اکتبر عملیات آزادسازی موصل از اشغال داعش را شروع کردند.

کلیدواژه