دخالت های خارجی تهدیدی برای لبنان
(last modified 1395-08-10T14:49:14+00:00 )
عقرب 10, 1395 19:19 Asia/Kabul
  • رئیس مجلس لبنان
    رئیس مجلس لبنان

رئیس مجلس لبنان دخالت های خارجی را تهدیدی برای لبنان و خاورمیانه دانست.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار لبنان، "نبیه بری" رئیس پارلمان لبنان روز دوشنبه انتخاب "میشل عون" به عنوان سیزدهمین رئیس جمهوری لبنان را در شرایط حساس داخلی، منطقه ای و جهانی تبریک گفت و اظهار کرد، دخالتهای خارجی تهدیدهای خطرناک علیه منطقه و لبنان است.

نبیه بری همچنین پدیده شوم تروریسم را در سایه حمایت برخی رژیم های منطقه از گروههای تروریستی خطر بزرگی برای منطقه و لبنان برشمرد و افزود، این تهدیدات در کنار بحران های اقتصادی و اجتماعی که در اثر ورود آوارگان سوری و فلسطینی بوجود آمده است، مشکلات لبنان را تشدید کرده است.

رئیس مجلس لبنان با اشاره به اقدامات خصمانه رژیم اشغالگر اسرائیل علیه کشورش تصریح کرد، این رژیم که همواره لبنان را بنابر علل راهبردی از جمله موضوع منابع آبی مورد تهدید قرار داده می کوشد تا بر ثروت های طبیعی این کشور دست‌اندازی کند.

نبیه بری با اشاره به پایبند نبودن رژیم اسرائیل به قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان‌ملل و ادامه اقدامات اشغالگرانه و تحریک آمیز این رژیم در مناطقی از سرزمین لبنان ، بر حمایت از ارتش در زمینه نیرو ، تجهیزات و تقویت نیروهای امنیتی برای آمادگی بیشتر به منظور دفاع از کشور در کنار مقاومت و مردم تاکید کرد.

این مقام لبنانی با اشاره به ضرورت جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌انسانی و مقابله با مهاجرت جوانان این کشور خواهان طرحی از سوی دولت برای بازگرداندن لبنانی های خارج از کشور و سرمایه‌های آنها شد.

نبیه بری با اشاره به خسارتهای تحمیلی به لبنان در نتیجه خلاء ریاست جمهوری خاطر نشان کرد، تدوین قانون جدید انتخابات بعنوان یکی از اولویت‌های کنونی جز از طریق تمسک بر قانون نسبیت آراء و مشارکت جوانان در انتخابات و اعتماد به قدرت زنان امکان پذیر نمی‌شود.

 

کلیدواژه