ثور 05, 1400 14:31 Asia/Kabul
  • تظاهرات فلسطینیان ساکن اردوگاه‌های لبنان در همبستگی با قدس
    تظاهرات فلسطینیان ساکن اردوگاه‌های لبنان در همبستگی با قدس

بنا به فراخوان جنبش قتح و گروه‌های فلسطینی؛ فلسطینی‌های ساکن در لبنان روز یکشنبه به خیابان‌های اردوگاه‌ها آمده و حمایت خود را از مردم فلسطین در شهر قدس اشغالی اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، شرکت کنندگان در این تجمع بر وحدت مردم فلسطین در هر مکانی که حضور دارند و بر حق آنها در دفاع از حقوق ملی و مقدسات مسیحی و اسلامی آنها تاکید کردند.

در اردوگاه‌های الرشیدیه و برج الشمالی و البص در جنوب لبنان نیز  تجمع‌هایی در همبستگی با مردم در شهر قدس و دفاع از مقدساتشان برگزار شد.

در اروگاه البراجنه بیروت نیز صدها تن از مردم فلسطین در خیابان‌های اردوگاه تظاهرات کرده و پرچم‌های فلسطین را در دست گرفتند و شعارهایی را در حمایت از مقابله مردم در شهر قدس علیه نیروهای اشغالگر و شهرک‌نشین‌ها سردادند.

شرکت کنندگان در این تجمعات از کشورهای عربی و اسلامی خواستند موضع گیری جدی در قبال تعدی‌های رژیم اشغالگر اسرائیل به مردم قدس داشته باشند.

جوانان فلسطینی از ابتدای ماه مبارک رمضان به علت اقدام نظامیان رژیم صهیونیستی در ممانعت از ایجاد تجمع و برگزاری مراسم به مناسبت این ماه مبارک در قدس اشغالی و به ویژه اطراف مسجد الاقصی با نظامیان صهیونیست چند بار درگیر شدند که در این درگیری ها بیش از 100 فلسطینی زخمی شدند.

کلیدواژه