سازمان ملل: اوضاع انسانی یمن وخیم است
(last modified 1395-08-11T04:00:10+00:00 )
عقرب 11, 1395 08:30 Asia/Kabul
  • معاون دبیر کل سازمان ملل
    معاون دبیر کل سازمان ملل

معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه درباره وخیم شدن اوضاع انسانی در یمن عمیقا ابراز نگرانی کرد و از همه طرف های مرتبط با بحران این کشور خواست برای حل سریع بحران یمن تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، "استیون اوبراین" روز دوشنبه در نشست شورای امنیت برای بررسی اوضاع یمن، با بیان اینکه اوضاع انسانی در این کشور بسیار نگران کننده است، افزود: در نوزده ماه گذشته امید به زندگی و داشتن زندگی با عزت در یمن به یغما رفته است.

استیون اوبراین، گفت: تا کنون هیچ راه حل بشردوستانه برای درگیری ها در یمن به نتیجه نرسیده است و باید با استفاده از راه حل سیاسی به این بحران پایان داد.

اوبراین، افزود: ادامه پیدا کردن جنگ در یمن به معنای تشدید مشکلات غیرنظامیان این کشور است.

اوبراین اضافه کرد: ده ها هزار نفر از یمنی ها کشته و زخمی و بیش از سه میلیون نفر مجبور به ترک خانه های خود شده اند و هفت میلیون یمنی نیز امکان رسیدن به یک وعده غذای مطمئن را ندارند.

معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفت: هشتاد درصد از یمنی ها به کمک های بشردوستانه نیازمندند و این کشور تنها یک گام با گرسنگی و قحطی فاصله دارد.

استیون اوبراین، خواستار بازخواست عاملان نقض حقوق بشردوستانه بین المللی در یمن شد و اعضای شورای امنیت را در این زمینه مسئول دانست.

 

 

کلیدواژه