عقرب 11, 1395 08:45 Asia/Kabul
  • مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل
    مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، انتخاب «میشل عون» به عنوان رئیس جمهور لبنان را یک پیروزی بزرگ برای ملت لبنان، جبهه سوریه و زنجیره مقاومت، دانست.

علی اکبر ولایتی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره تأثیر انتخاب میشل عون به عنوان رئیس جمهور لبنان در زنجیره مقاومت تصریح کرد: اینکه 30 ماه طول کشید تا کسی که شایسته ترین است به عنوان رئیس جمهور لبنان انتخاب شود، نشان دهنده اهمیت و پیچیدگی مسئله انتخاب ریاست جمهوری لبنان است.

ولایتی افزود با انتخاب میشل عون کسانی که علیه مقاومت کار می کردند و هدفشان به هم ریختن اوضاع سوریه و عراق و شکستن زنجیره مقاومت بود ، شکست سختی خوردند .

وی با بیان اینکه حزب الله لبنان یک متحد مهم دولت و ملت سوریه است و درمقابل هجوم عظیم از 80 کشورجهان که داوطلبان مزدور و آدمکش توسط آمریکا،‌ صهیونیست ها و مرتجعین منطقه مثل عربستان سعودی استخدام شدند تا علیه مردم سوریه اقدام و کاری کنند، ایستاده است اظهار داشت: الآن که رئیس جمهور لبنان پیروز شده و دراولین نطق پس ازپیروزی گفت که به آزادی سرزمین های اشغالی توسط صهیونیست ها متعهدم، نشان دهنده اهداف فردی است که برای ریاست جمهوری انتخاب شده است.

ولایتی افزود: بسیار امیدواریم که وحدت و انسجام مردم لبنان بیشتر شود و تمامیت ارضی لبنان بیش از گذشته مستحکم شود و ایستادگی آنان در مقابل صهیونیست ها افزایش پیدا کند.

مشاور مقام معظم رهبری تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که لبنان مستقل،‌ آزاد، پرقدرت و مقاوم در برابر صهیونیست ها باشد،‌ همه گروه های لبنانی چه مسیحی، چه سنی، چه شیعه، چه دروزی و غیره به حقوق خودشان برسند زیرا لبنان مردمی بسیار شایسته، هوشمند و مؤمن دارد.

پارلمان لبنان روز " دوشنبه " با اکثریت آرای خود میشل عون را به عنوان رئیس جمهوری این کشور انتخاب کرد.

کلیدواژه