ثور 11, 1400 08:34 Asia/Kabul
  • نایب رئیس حماس: تعلیق انتخابات خلاف منافع ملی فلسطین است
    نایب رئیس حماس: تعلیق انتخابات خلاف منافع ملی فلسطین است

نایب رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ( حماس ) در خارج از کشور گفت، تصمیم تعلیق انتخابات فلسطین به منافع ملی ضربه می زند و انگیزه های آن مغایر با بهانه‌هایی است که به آنها استناد می شود.

«موسی ابومرزوق» روز جمعه در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی «قدس پرس» درباره تصمیم «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر به تعویق انداختن انتخابات گفت، باید این تهدید را به یک فرصت تبدیل کنیم و اراده ملی خود را بر شهر قدس تحمیل کنیم و خود را به خلق و خوی دشمن صهیونیستی که با هیچ چیز به نفع ملت فلسطین موافقت نخواهد کرد، تسلیم نکنیم. 

ابومرزوق تاکید کرد، ما به عنوان مردمی که تحت اشغال هستند باید فلسفه تصمیمات و برنامه‌های ملی خود را بر اساس مقابله با رژیم اشغالگر بنا کنیم نه اینکه درباره تصمیمات خود از وی اجازه بگیریم. 

عضو حماس تصریح کرد، انتخابات تفرقه را پایان می‌دهد و صفحه آن را می‌بندند و موجب اتحاد مجدد نهادهای تشکیلات خودگردان فلسطین تحت رهبری که عموم مردم بیان می کنند، می‌شود و آثاری که تفرقه فردی و جمعی به وجود می‌آورد را درمان می‌کند.   

«ابومرزوق» تاکید کرد، ما پیشنهادها و گزینه‌های زیادی را برای فتح و جناح های ملی که قادر به تحمیل اراده مردم فلسطین هستند، ارائه دادیم  اما تصمیم گیری برای به تعویق انداختن انتخابات نشان می‌دهد که تشکیلات خودگردان فلسطین برای این اقدامات ارزشی قائل نیست. 

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بامداد جمعه در پی نشستی که درباره انتخابات برگزار شده بود اعلام کرد انتخابات را تا زمان تضمین مشارکت مردم قدس در آن، به تعویق می اندازد. 

کمیته‌های مقاومت فلسطین نیز ضمن رد به تعویق انداختن انتخابات، برگزاری آن را حق ذاتی و قانونی مردم فلسطین دانستند و تاکید کردند به تعویق انداختن انتخابات برخلاف میل توده‌های مردم ما و تسلیم شدن کامل اراده مردم فلسطین مقابل صهیونیست‌ها است که لازم است قدرت از طریق یک روند درگیری برای ریشه کن کردن دشمن از قدس و تمام سرزمین مبارک فلسطین بر آن‌ها تحمیل شود.  

کلیدواژه