ثور 12, 1400 18:26 Asia/Kabul
  • واکنش بغداد به قصد احداث پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق
    واکنش بغداد به قصد احداث پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق

نمایندگان پارلمان عراق احداث پایگاه نظامی ترکیه در عراق را نقض حاکمیت عراق دانستند.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، اعضای کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق امروز یکشنبه اعلام کردند، نفوذ و پیشروی ترکیه در عراق نقض آشکار حاکمیت این کشور به شمار می رود و این کمیسیون به زودی نشستی فوق العاده با هدف بررسی اظهارنظر وزیر کشور ترکیه درخصوص ساخت پایگاه نظامی در شمال عراق برگزار خواهد کرد.

منابع رسانه ای اعلام کردند، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه گفته است، این کشور همانند آنچه در سوریه انجام داده در شمال عراق  نیز پایگاه نظامی احداث خواهد کرد.

یک مقام ترکیه  فاش کرد، آنکارا برای ایجاد پایگاه های نظامی بیشتر با هدف تضمین حضور طولانی مدت خود در عراق برنامه ریزی می کند و قصد دارد پایگاه های نظامی جدید احداث کند.

ترکیه از سال گذشته برای سرکوب عناصر حزب کارگران کردستان (پ ک ک) این کشور عملیات گسترده نظامی زمینی و هوایی خود را به ویژه در شمال عراق آغاز کرده است.

از سوی دیگر، عراق تاکنون بارها به نقض حاکمیت سرزمینی خود از سوی نیروهای ترکیه اعتراض کرده است.

ارتش ترکیه از شنبه گذشته یک رشته عملیات نظامی شامل حملات هوایی و زمینی علیه پ.ک.ک در شمال عراق آغاز کرده است.برخی منابع و رسانه‌های ترکیه ای نیز از مشارکت ۵ هزار سرباز در این عملیات، با پشتیبانی هوایی «جنگنده‌های اف-۱۶» خبر دادند.

کلیدواژه