عقرب 12, 1395 09:04 Asia/Kabul
  •  هلاکت بیش از 1100 داعشی در عملیات آزادسازی موصل

وزارت کشور عراق از هلاکت بیش از 1100 عضو گروه تروریستی داعش در عملیات آزادسازی موصل در استان نینوا، شمال این کشور خبر داد .

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه ؛ سرهنگ " سعد معن" سخنگوی وزارت کشور عراق روز سه شنبه اعلام کرد، در حالیکه پیشروی نیروهای عراقی ضد گروه تروریستی داعش در محورهای مختلف در موصل ادامه دارد،نیروهای عراقی بیش از یک هزار و یکصد نفر از تروریست های گروه تروریستی داعش را کشته و صدها کلیومتر مربع از ولایت نینوا را از لوث تروریستها آزاد کردند.

در همین حال «یحیی رسول» ستاد عملیات مشترک نیروهای عراقی روز سه شنبه اعلام کرد،نیروهای عراقی راه ارتباطی موصل- بغداد - شهرک حمام العلیل را در ولایت نینوا آزاد کردند.

سخنگوی ستاد عملیات مشترک نیروهای عراقی افزود: نیروهای عراقی به سرعت در همه محورهای عملیاتی در حال پیشروی هستند.

نیروهای عراقی همچنین محور شمالی منطقه الشلالات و منطقه گوگجلی و السماح در محور شرقی موصل را آزاد کردند.

در محور غربی نیز نیروهای مردمی عراق روستاهای الخوین، ابوحجیره، خویتله، خربه الیزیدی و صهیل عباس را آزاد کردند که با آزادسازی این پنج روستا 590 کیلومتر مربع از محور غربی موصل از اشغال تروریست های داعش آزاد شد.

نیروهای عراقی پیشتر نیز ساختمان تلویزیون شهر موصل را که در بخش شرقی شهر موصل واقع است از لوث تروریستها پاکسازی کردند.

واحد ضد تروریستی ارتش عراق نیز روز سه شنبه بخشی از منطقه «اسامه» (Assamah) در شرق موصل را از اشغال گروه تکفیری داعش آزاد کرد.

فرمانده عملیات سازمان مبارزه با تروریسم عراق هم اعلام کرد،پاکسازی منطقه کوکجلی در شرق شهر موصل از تروریست های گروه تکفیری صهیونیستی داعش در حال پایان است .